Gwarancje

W całej Unii Europejskiej obowiązuje 2 letnia gwarancja. Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji ( za dodatkową opłatą ) na okres max. 3 lat, co daje razem 5 letni okres gwarancji. Naprawy dokonywane w czasie trwania gwarancji powinny mieścić się w terminie 14 dni roboczych z możliwością przedłużenia do 21 dni roboczych (u niektórych producentów do 30 dni roboczych ) – w przypadku braku części zamiennych w serwisie i konieczności ich sprowadzenia. W sytuacji braku możliwości naprawienia sprzętu – np. z braku części zamiennych – urządzenie powinno zostać wymienione na nowe, wolne od wad. To samo dzieje się w przypadku zbyt dużej liczby napraw dokonywanych podczas okresu gwarancji ( czyli np. było już 5 napraw i dalej sprzęt się psuje). Karta gwarancyjna jest ważna wtedy, kiedy jest podbita pieczątką przez sklep, w którym został sprzedany sprzęt, podpisana i posiada datę sprzedaży oraz dowód zakupu – paragon, fakturę VAT.

Cofnięcie gwarancji:
Należy pamiętać o tym, iż większość sprzętów przeznaczonych jest wyłącznie do użytku w gospodarstwie domowym, co oznacza, że mogą wystąpić problemy gdy zakupimy sprzęt na firmę (na FV).
Podłączenie sprzętu (tj.: kuchenki, płyty) może zostać wykonane tylko i wyłącznie przez osobę posiadającą stosowne uprawnienie – co musi zostać odnotowane w karcie gwarancyjnej, w przeciwnym razie utracimy gwarancję.
Wszystkie naprawy, podczas trwania okresu gwarancyjnego, muszą być wykonywane przez autoryzowany serwis.

Nie ma gwarancji na:
Zazwyczaj producenci nie udzielają gwarancji na:
- uszkodzenia mechaniczne czyli np.: zarysowania, wgniecenia boków wyrobu, pęknięcia płyt ceramicznych, pęknięcia części zrobionych ze szkła oraz plastiku, uszkodzenia wnętrza urządzenia spowodowane przez tzw. ciała obce.
- uszkodzenia chemiczne głównie wynikające ze stosowania nieodpowiedniej chemii, której skutkiem może być powstanie np. nalotu czy też odbarwienia.
- uszkodzenia termiczne zależne od temperatury – przechowywanie sprzętu w złych warunkach, niezgodnych w instrukcji obsługi (za zimno, za gorąco).
- uszkodzenia spowodowane działaniem siły zewnętrznej (tzw. zdarzenia losowe) takie jak: wyładowania atmosferyczne, przepięcia w sieci, powodzie.
- części, które posiadają określony okres przydatności – np.: żarówki, filtry, bezpieczniki, pokrętła, półki.
- naturalne zużycie części np.: wytarcia, zmiana barwy.
- uszkodzenia, które powstały na skutek złego użytkowania sprzętu, niezgodnego z warunkami instrukcji obsługi.
- uszkodzenia, które powstały na skutek samodzielnych przeróbek i napraw oraz złego montażu.
- czynności konserwacyjne i pielęgnacyjne.